26.1.13

Babydoftande plättlördag

Idag började jag dagen med att steka en hög med plättar som jag skulle ta med mig till världens sötaste babyfamilj. Det blev stekos på morgonen och babydoft på eftermiddagen.
Babydoft är det bästa jag vet.

Mina små älskar babysar. De är så varsamma med  babysar, de vill hålla dem i sin famn, de vill dofta, paja och pussa dem. Mellan spring- och rop- och härjvarven stannade de upp, nosade och pajade. Sötisar var de, alla tre.

Och jag nosade allt jag kunde, för att få lite babydoft att fastna i mitt minne, i min näsa.

Det blir kanske bilder senare. Till dess får ni klara er med plättstekningsbilden.





4 kommentarer:

Catta sa...

Dina bebisar va så ljuvliga med vår lilla Bouncy, älskar sättet de försiktigt försiktigt pajade på håret och kinden, aaaaww! Hjärtat smälter! Varje gång du behöver fylla på ditt babydoftlager, så är det bara att komma hit, här e vi. Puss!

Mikaela "Micko" Lax sa...

Tack för erbjudandet. Babydoft behöver jag nog alltid fylla på med jämna mellanrum.
Ja visst var de söta, alla tre. Något lite extra o lite extra rörande när barn varsamt hälsar på små oskyldiga och människoberoende babysar. De önskade fortfarande att lillaB sku vara deras kusin.

Catta sa...

Men hon kan ju vara deras "kusin" sådär på lek? Det är inte som om hon skulle ha för många kusiner...

Mikaela "Micko" Lax sa...

jo det kan hon. o pojkarna har ju inga riktiga kusiner, så vi kan lite luras med dem. fast egentligen tyckte N det sku vara bra att vara hennes storebror :)